FreakGamers - Gaming community

Hi guest, Due the exclusive content , register are available only with invitation code. Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts.

Do you need one ? send a donation here : DONATE and we will send it to your paypal email in 12-24H . Thanks for support us.

Alergarea pe timpul iernii: 10 sfaturi pentru a te proteja împotriva frigului”

darius

Freak member
Active user
Member
Messages
52
ReactionScore
1
Points
18
Alergarea este un sport de anduranţă, care produce asupra corpului efecte opuse celor ale frigului. Acesta permite alergătorilor începători sau mai experimentaţi să tolereze bine temperaturile scăzute. Pentru aceasta, este indispensabil să respectaţi cele 10 sfaturi pentru o alergare confortabilă şi plăcută iarna.


1. Practicarea exerciţiilor de încălzire în interior

Acestea permit creşterea progresivă a temperaturii corpului şi a căldurii musculare. Aceste exerciţii asigură o flexibilitate mai bună a articulaţiilor şi favorizează coordonarea mişcărilor. De la primii paşi, muşchii membrelor inferioare lucrează armonios şi uşor.




2. Protejează-te prin straturi multiple de haine

Uită de îmbrăcămintea groasă şi grea! Adoptă sistemul celor trei straturi pentru o veritabilă izolare împotriva frigului. Astăzi, ţesăturile prezintă caracteristici tehnice şi termice pentru o administrare optimă a căldurii.

  • Strat 1 = Capacitate de respiraţie
  • Strat 2 = Izolare
  • Strat 3 = Protecţie
De ce să adoptăm îmbrăcămintea strat 0?

Datorită frigului, primul reflex este adesea de a ne îmbrăca mai gros. Un reflex care nu este neapărat cel bun, deoarece îți poate afecta confortul. Pentru evitarea suportării temperaturilor joase, optează pentru îmbrăcămintea care evacuează transpiraţia şi care ţine cald.

Pentru un confort optim şi păstrarea căldurii în timpul sesiunilor de alergare pe timpul iernii, stratul 0 sau stratul „a doua piele” reprezintă o reală inovaţie pentru toţi sportivii. Este un tricou mulat format din componente cu caracteristici tehnice lejere şi moi. Ușor, confortabil, izolant, dar permiţând corpului să respire, acesta aduce un confort optim datorită materialului său specific, tricotat strâns sau mai aerisit pentru diversele zone ale corpului. În timpul purtării acestuia, mişcările sunt mai ușoare, căldura corpului este păstrată şi vei uita repede că îl porți.



3. Optează pentru îmbrăcămintea în culori închise

Culorile deschise absorb razele solare, care sunt mereu prezente, în ciuda norilor şi a frigului din jur. În timpul antrenamentelor poartă îmbrăcăminte de alergare de culori închise, prevăzută cu benzi reflectorizante (jachetă antivânt, vestă, încălţăminte...). Chiar dacă razele sunt mai puţin calde decât vara, producerea căldurii emise de fibrele îmbrăcămintei nu trebuie neglijată nici la temperaturi foarte scăzute.


4. Acoperă extremităţile corpului

Punctele reci care trebuie protejate prioritar sunt capul, gâtul, mâinile şi picioarele. De fapt, atunci când este frig, pierderea termică poate ajunge până la 70% în aceste zone. Alege mănuşile, şosetele, căciula sau fularul în funcţie de calităţile lor izolante.



5. Poartă încălţăminte de alergare adaptată condiţiilor meteo şi terenului

În timpul cursei este important să îți păstraţi picioarele uscate, să împiedici pătrunderea ploii şi a zăpezii şi să ai stabilitate pe teren alunecos. Încălţămintea de running trail, natură sau traseu, cu talpă cu nervuri, cu membrană impermeabilă interioară este ideală pentru alergarea confortabilă şi în siguranţă, fără să-ți fie frig.

Recomandare: Se recomandă purtarea de încălţăminte cu un număr mai mare pentru a evita orice comprimare care ar accelera răcirea. De exemplu: Încălţăminte de alergare Kapteren: Aceasta înglobează mai multe tehnologii pentru asigurarea protecţiei împotriva frigului şi a umidităţii. Această încălţăminte îți va proteja picioarele şi le va menţine uscate datorită membranei impermeabile şi care permite respiraţia. Aceasta este compusă dintr-o talpă cu nervuri pentru opriză optimă pe solurile umede sau alunecoase. Conceptele novatoare îi asigură stabilitatea şi o bună amortizare în partea din faţă, dar şi la călcâi.



6. Hidratează-te corect

Respirarea aerului rece accelerează deshidratarea. Ia apă cu tine şi bea câte o gură în timpul cursei şi după aceasta. Dacă traseul este lung, ia alimente solide, sub formă de gel, de glucoză sau de fructe uscate. Este vorba de ingerarea unor cantităţi mici, digestia se face dificil în timpul alergării.



7. Mâncând se produceți căldură

Fructe uscate, batoane de cereale sau geluri energizante sunt alimente pe care să le luaţi în cursă. Glucidele sau zaharurile lor vor fi utilizate rapid de celulele musculare şi cerebrale pentru a combate frigul şi pentru aport energetic.

8. Inspiră pe nas și expiră pe gură

În caz de frig puternic sau de vânt, este preferabil să inspiri pe nas şi să expiri pe gură pentru a încălzi aerul rece înainte ca acesta să ajungă în plămâni. A se evita acest lucru în timpul unui efort susţinut.



9. Aleargă împotriva vântului la începutul cursei

Alergarea în vânt creşte senzaţia de frig. Recomandăm să alergi împotriva vântului la începutul antrenamentului şi să ai vântul în spate la întoarcere, astfel temperatura corpului crește.



10. Nu uita de exerciţiile de stretching la finalul antrenamentului

Încetinește ritmul de răcire a corpului efectuând mișcări de stretching la finalul cursei. Acestea ajută la restailirea echilibrului termic după efort și evitați astfel hipotermia (în cazul în care alergați iarna).
 
Top